Sielukynttilä Verkkokauppa kaupankäynnin yleiset ehdot

Sielukynttilä verkkokaupan tilaus-, toimitus- ja kauppaehdot


§1. Ehtojen soveltaminen ja voimassaolo

Näitä Sielukynttilä Tmi:n verkkokaupan (jäljempänä "verkkokauppa") sopimusehtoja (jäljempänä "ehdot") sovelletaan verkkosivujen www.soulcandle.fi välityksellä ostettavien tuotteiden kauppaan Sielukynttilä Tmi:n (jäljempänä "Sielukynttilä") ja kuluttuja-asiakkaan (jäljempänä "asiakas") välillä. 

Sielukynttilällä on oikeus yksipuolisesti muuttaa, täydentää, lisätä tai poistaa ehtoja, hinnastoja sekä myytäviä tuotteita. Kyseiset tuotteet tulevat voimaan siitä hetkestä lähtien, kun ne on julkaistu Sielukynttilän verkkokaupan internet-sivuilla. 

Näiden ehtojen lisäksi kyseisissä olosuhteissa sovelletaan Suomen lainsäädäntöä.


§2. Palvelutarjoaja ja asiakaspalvelu

Sielukynttilä Tmi

Valamontie 42

79850 UUSI-VALAMO

Y-tunnus: 3169553-8

Puhelin: (+358) 452599270 (ark. 10 - 15)

Sähköposti: info@soulcandle.fi


§3. Verkkokaupassa asiointi ja rekisteröityminen

Verkkokaupassa voivat asioida kaikki vähintään 18-vuotiaat henkilöt, joilla on toimiva sähköpostiosoite ja jotka tilaavat tuotteita Manner-Suomessa sijaitseviin toimitusosoitteisiin. 

Tilauksen tekeminen verkkokaupassa ei edellytä rekisteröitymistä. Jos asiakas tilaa tuotteita rekisteröitymättä, asiakkaan tulee antaa kunkin tilauksen yhteydessä pakolliseksi merkityt tiedot.

Asiakkaan tulee antaa itsestään oikeat tiedot asioidessaan verkkokaupassa ja rekisteröityessään verkkokaupan asiakkaaksi. Asiakas vastaa antamiensa tietojen oikeellisuudesta ja on velvollinen ilmoittamaan tietojen muuttumisesta välittömästi Sielukynttilälle.

Asiakas voi halutessaan rekisteröityä verkkokaupan asiakkaaksi ja näin nopeuttaa asiointia verkkokaupassa. Rekisteröityminen on maksutonta. Rekisteröityessään verkkokauppaan asiakkaan käyttäjätunnuksena toimivat hänen antamansa sähköpostiosoite ja salasana. Asiakas on vastuussa salasanan huolellisesta säilyttämisestä ja salassapidosta, ja vastaa kaikesta käyttäjätunnuksillaan tapahtuvasta asioinnista verkkokaupassa. Asiakkaan tulee olla välittömästi yhteydessä Sielukynttilään, jos asiakas havaitsee tai epäilee, että hänen tunnuksensa ovat paljastuneet tai niitä käytetään väärin. Sielukynttilällä on oikeus jäädyttää tai sulkea asiakkaan tunnukset.

§4. Hinnat

Tuotteet myydään sillä hinnalla, joka on voimassa tuotetta tilatessa. Jos verkkokaupassa oleva hinta on virheellinen, ja asiakas on tämän tiennyt tai hänen olisi pitänyt tämä tietää, ei Sielukynttilällä ole velvollisuutta myydä tuotetta virheelliseen hintaan. 

Hinnat ilmoitetaan euroissa (EUR) ja ne sisältävät arvolisäveron 24 %. Hinnat eivät sisällä toimituskuluja (ks. kohta 7), vaan ne ilmoitetaan erikseen sekä tilauksen yhteydessä ja tilausvahvistuksessa.

Hinnat ovat voimassa vain verkkokaupassa. Verkon kautta ostettavat tuotteet ovat sivustolla erikseen merkitty. 

Tuotteet (esim. tarrat tai kynttilät) saattavat näyttää erilaiselta luonnossa kuin kuvissa.

§5. Tilaaminen

Tuote tilataan valitsemalla tuote verkkokaupan valikoimasta. Asiakkaan valitsemat tuotteet lisätään verkkokaupan ostoskoriin. Ostoskorissa voi valita tuotteille halutut tilausmäärät tai poistaa tuotteita ennen tilauksen vahvistamista ja maksua. Asiakasta sitova tilaus syntyy, kun asiakas lähettää tilauksensa verkkokaupassa. Asiakasta kehotetaan tarkistamaan tilauksensa sisältö huolellisesti ennen tilauksen vahvistamista. Sielukynttilä lähettää asiakkaalle sopimusvahvistuksen asiakkaan ilmoittaman sähköpostiosoitteeseen. Asiakkaan velvollisuutena on tarkistaa, että sopimusvahvistus vastaa sisällöltään asiakkaan tilausta. Tilaaminen edellyttää näiden ehtojen hyväksymistä.

§6. Maksutavat

Sielukynttilä verkkokauppa käyttää Verifone maksupäätettä, jonka avulla asiakas voi maksaa tilauksensa verkkokaupassa suoraan verkkopankissa tai yleisillä luottokorteilla (MasterCard, Visa ja American Express). Vaihtoehtoisesti asiakas voi maksaa ennakolla tilauksessa saatujen tietojen perusteella.

§7. Toimitus

Kun Sielukynttilä on tarkistanut ja hyväksynyt tilauksen, lähetämme vahvistuksen tehdystä sopimuksesta asiakkaan ilmoittamaan sähköpostiosoitteeseen. Vahvistus sisältää tilauksen keskeiset tiedot sekä arvioidun tarkemman toimitusajan. Käsittelemme tilauksia samana päivänä niitten vastaanottamisesta ja viemme ne postiin heti kuin mahdollista, posti rekisteröi paketit normaalisti 24 tunnin sisällä. Asiakas kirjaa tilauksen yhteydessä tai lähettää erikseen sähköpostin Sielukynttilälle, jos toivoo myöhempää toimitusta. Jos tuotteiden toimittaminen viivästyy arvioidusta ajankohdasta, Sielukynttilä pyrkii ilmoittamaan viivästyksestä asiakkaalle käyttäen asiakkaan ilmoittamia yhteystietoja ja antamaan asiakkaalle uuden arvion tuotteen toimitusajankohdasta.


Smartpost Paketti

  • Yli 15euron tilaukset lähetämme Postin Smartpost paketilla. Paketti saapuu osoitteesi lähempään toimituspisteen, vaihtoehtoisesti paketti saapuu lähempään postiin.
  • Toimitus: 1-3päivän sisällä tilauksesta.
  • Yksittäinen lähetys maksaa 5,9e mihin lisäämme 1e pakkauskulut


Kirjelähetys

  • Alle 15 euron tilaukset pystymme lähettämään myös kirjepostilla.
  • Toimitus: vastaanottajan postilaatikkoon pääsääntöisesti 4 työpäivässä
  • Yksittäinen lähetys maksaa 1,5e mihin lisäämme 1e pakkauskulut.


Yli 50e tilaukset toimitetaan ilmakseksi!

  • Tarjoamme asiakkailemme mahdollisuuden ostaa ja tutustua tuotteisimme, tästä syystä lähetämme yli 50e tilauksen postikuluitta.


Toimitusmaksu tuotteelle päivittyy ostoskorissa. Noutamattomasta paketista veloitamme toimitusmaksun sekä uudelleenlähettämisestä aiheutuvat kulut.

Asiakas on velvollinen tarkistamaan tuotteen heti sen vastaanotettuaan. Rikkoutuneesta tai vaurioituneesta tuotteesta tai paketista on heti pyydettävä tavarankuljettajaa tekemään vahinkoilmoitus. Tämän jälkeen on otettava viipymättä yhteys Sielukynttilään joko sähköpostitse tai puhelimitse aukioloaikojen puitteissa. Tuotetta ei saa antaa takaisin kuljetusyhtiölle ennen kuin Sielukynttilään on otettu yhteyttä. Mikäli asiakkaalle on toimitettu väärä tuote tai tuote on virheellinen tai rikkoutunut, on tästä viipymättä ilmoitettava Sielukynttilälle, kuitenkin ennen kuin 7 päivää on kulunut tuotteen vastaanottamisesta. Tämän jälkeen kyseisillä tuotteilla ei ole palautusoikeutta.

§8. Tilauksen peruutus ja takuu asiat

Sielukynttilä toivoo, että asiakas on tyytyväinen verkkokaupassa tehtyihin ostoksiin. Asiakkaalla on kuitenkin Suomen kuluttajasuojalain mukainen oikeus palauttaa verkkokaupasta ostetun tuotteen 14 päivän kuluessa tilauksen vastaanottamisesta.


Peruutus koskee vain verkkokaupasta ostettuja tuotteita. Palautusoikeus ei koske myymälästä ostettuja tuotteita.
Asiakkaan on otettava yhteyttä verkkokauppaan sähköpostitse ennen palautusta!

  • Sielukynttilä Tmi on toistaiseksi pieni käsityöyritys, tästä syystä emme järjestä ilmaista palautusta tuotteellemme.
  • Palautettavan tuotteen tulee olla täysin käyttämätön, emme ota vastaan esim. poltettuja tai sytytettyjä kynttilöitä
  • Palautus koskee vain verkkokaupasta ostettuja tuotteita
  • Palautus ei koske myymälästä ostettuja tuotteita
  • Asiakas pakkaa palautettavan tuotteen itse vastaavalla tavalla kuin oli toimittaessa
  • Asiakas maksaa itse palautuksesta aiheutuvan kuljetusmaksun kokonaisuudessaan tai palauttaa tuotteen sovittuun paikkaan
  • Noutomattomasta paketista perimme toimitusmaksun


§9. Muut ehdot


Näissä ehdoissa tarkoitetussa oikeussuhteessa tapahtuneet riita-asiat ja erimielisyydet pyritään ensisijaisesti ratkaisemaan neuvotteluteitse. Ellei sopimukseen päästä, asia voidaan saattaa kuluttajalautariitakunnan tai käräjäoikeuden ratkaistavaksi. Asiamieskuluja ei korvata, koska kuluttajaneuvonta ja kuluttajariitalautakunta tarjoavat veloituksetta apua erimielisyyksien ratkaisemiseen.